zondag 5 januari 2014


Voorjaar in huis

De kerstboom, is het huis weer uit, ik mis het nu al. Dus wat gaan we nu maken, dat het toch nog gezellig in huis is.

Iets met bolletjes, deze kom je nu overal tegen. Ik zag ze al voor de kerst, maar even genegeerd. Dus even gekeken wat ik nog allemaal over had van de kerstmarkten en workshops.  Verschillende soorten mos, zoals plat mos en bolletjes mos.

Dus het gaat iets worden met Mos
Boven vond ik nog een koker van papier (normaal zit hierop stof)

Dus dit is het geworden.


 
Recept voor voorjaar in huis:
o   Papierenkoker
o   Aluminiumfolie
o   Wikkeldraad
o   Plat mos
o   Azalea
o   Blauwe druifjes
o   Helleborus
o   Takjes, (pruim, appel, wilg)
 
Zo doe je dit:
1              Je snijdt uit de koker verschillende gaten, kijk zelf maar waar.

 2          Verpak de koker, ik gebruik aluminiumfolie maar je hebt ook bloembinderband.

 3          Maak de gaten open en met een mesje en plak met voor de stevigheid met bloembinderstape het aluminiumfolie vast.
4          Maak het draad vast aan de koker en pak stukjes plat mos en leg deze op de koker en wikkel deze vast, door met het draad rond de koker te binden. Let op de gaten dat je daar geen draden over krijgt, anders kan je de plantjes niet planten.
5          Plant de plantjes in de gaten.
6          Wanneer je plantjes niet allemaal in de gaten wilt hebben, wikkel dan mos om de wortels en bind hier omheen wikkeldraad. Hoe een flink draad over, zodat je deze vast kan maken aan de koker.
7          Het blauwe druifje heb ik met een prikkertje in de koker geprikt.
8          De takjes heb ik met het lijmpistool geplakt op de koker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten